Centrum Zaopatrzenia Szkół i Biur
CEZAS sp. z o.o.

tel./fax.: 17 860 00 89
tel.: 17 863 30 09

handel@cezasrzeszow.pl

CEZAS Rzeszów
35-205 Rzeszów, ul. Torowa 7

Koszyk 0.00 ZŁ
0

Moduł LABO LAB Życie w ekosystemach

Moduł LABO LAB Życie w ekosystemach
Cena brutto: 4390.00 zł
Towar dostępny do 2 tygodni
Dodaj do koszyka

Zapytaj o produkt handel@cezasrzeszow.pl

tel./fax.: 17 860 00 89
tel.: 17 863 30 09

Wysyłka: Poczta Polska/Firma Kurierska/transport własny

Koszty: Poczta Polska wg tabeli opłat Poczty Polskiej

Kurier

do 20 kg - 22,00 zł/brutto* za pobraniem 28,00 zł/brutto
do 30 kg - 26,00 zł/brutto
* przesyłki niestandardowe (nieregularne kształty, bok powyżej 150 cm) nie są realizowane

Palety

wycena indywidualna przy zamówieniu

Transport własny

bezpłatny, ustalany indywidualnie, województwo podkarpackie i świętokrzyskie

Opis produktu

Ziemia to wyjątkowe miejsce, jest bowiem jedyną znaną nam planetą, na której może rozwijać się życie. Uczniowie codziennie mają okazję obserwować lokalny ekosystem i różnorodną grupę organizmów w nim żyjących. W ramach modułu Życie w ekosystemach dowiadują się, w jaki sposób jesteśmy zależni od innych organizmów w ekosystemie, ze względu na nasze zapotrzebowanie na żywność, schronienie i niezbędny do oddychania tlen. 

W pięciu seriach, zaproponowanych w module, działań badawczych uczniowie zapoznają się z cyklem życia, dziedziczonymi i nabytymi cechami, adaptacjami i informacjami zawartymi w skamielinach. Dowiadują się również, w jaki sposób wszystkie te elementy wpływają na różnorodność życia na Ziemi. Uczniowie poznają te zagadnienia poprzez badanie, dyskusję i aktywne rozwiązywanie problemów. 

Dokonują obserwacji i przewidywań, analizują i zapisują dane, opracowują twierdzenia poparte dowodami i wnioskowaniem oraz oceniają związane z ekosystemami problemy i ich rozwiązania. 

Finalnie uczniowie zapoznają się z procesem projektowania technicznego. Pracując w grupach, analizują problemy środowiska i sugerują ich możliwe rozwiązania. Następnie wspólnie oceniają zaproponowane koncepcje, określając czy pomagają one rozwiązać problem, czy też szkodzą ekosystemowi, wywołując negatywne zmiany w jego obrębie.

Dokonują obserwacji i przewidywań, analizują i zapisują dane, opracowują twierdzenia poparte dowodami i wnioskowaniem oraz oceniają związane z ekosystemami problemy i ich rozwiązania. Finalnie uczniowie zapoznają się z procesem projektowania technicznego. Pracując w grupach, analizują  problemy środowiska i sugerują ich możliwe rozwiązania. Następnie wspólnie oceniają zaproponowane koncepcje, określając czy pomagają one rozwiązać problem, czy też szkodzą ekosystemowi, wywołując negatywne zmiany w jego obrębie. Uczniowie dowiaduję się czym jest zdrowy ekosystem.

 

Wyposażenie zestawu w substancje i przyrządy do doświadczeń oraz wykorzystanie dostępnych w nim zasobów interaktywnych, pozwoli Nauczycielowi zarówno podczas lekcji przyrody w kl.4 jak i biologii w kl. 5-8 szkoły podstawowejzrealizować w formie eksperymentów uczniowskich zagadnienia nowej podstawy programowej,a w szczególności treści nauczania takie jak:

 

  • Sposoby poznawania przyrody (pojęcia: eksperymentu, doświadczenia i obserwacji; stosowanie różnych przyrządów; wykorzystanie zmysłów do prowadzenia obserwacji; zasady zachowania bezpieczeństwa)
  • Ja i moje ciało (znajomość podstawowych funkcji układów budujących organizm człowieka: układu kostnego, oddechowego, pokarmowego, krwionośnego, rozrodczego, nerwowego )
  • Środowisko przyrodnicze najbliższej okolicy (składniki przyrody ożywionej i nieożywionej; warstwy lasu, gatunki roślin i zwierząt w nich żyjących; warunki abiotyczne w nich panujące; zasady właściwego zachowania się w lesie; sposoby odżywiania organizmów samożywnych i cudzożywnych; warunki życia i przystosowanie organizmów do życia na lądzie i w wodzie; rozpoznawanie organizmów występujących w najbliższej okolicy;
  • Środowisko antropogeniczne i krajobraz najbliższej okolicy szkoły (składniki i funkcje środowiska antropogenicznego; zależności miedzy środowiskiem antropogenicznym i przyrodniczym; wpływ zmian zagospodarowania terenu na krajobraz)
  • Organizacja i chemizm życia (hierarchiczna organizacja budowy organizmów ; fotosynteza- substraty, produkty i warunki przebiegu procesu; wpływ wybranych czynników na intensywność procesu fotosyntezy; czynności życiowe organizmów)
  • Różnorodność życia:

a)      różnorodność i jedność roślin (rośliny okrytonasienne- formy morfologiczne, budowa organów: łodyga, korzeń, kwiat, liście, ich funkcje i modyfikacje; budowa owoców i ich znaczenie w procesie rozprzestrzeniania się roślin ; doświadczenia pokazujące wpływ czynników środowiska na proces kiełkowania; znaczenie roślin okrytonasiennych w przyrodzie i dla człowieka; drzewa liściaste)

b)      różnorodność i jedność świata zwierząt (parzydełkowce, stawonogi, mięczaki-środowisko i tryb życia, cechy morfologiczne, cechy wspólne oraz znaczenie w przyrodzie i dla człowieka; ryby- cechy wspólne i przystosowanie do życia w wodzie; płazy- ich cechy wspólne, rozwój, rozmnażanie i przystosowanie do życia w wodzie i na lądzie; gady – ich cechy wspólne i przystosowanie do życia na lądzie, sposób rozmnażania i rozwój gadów, ich znaczenie w przyrodzie; ptaki- ich cechy morfologiczne, rozmnażanie, różnorodność środowisk życia, przystosowanie do lotu, znaczenie w przyrodzie; ssaki jako zwierzęta stałocieplne, ich cechy morfologiczne i różnorodność środowisk życia; różnorodność zwierząt kręgowych)

  • Genetyka (dziedziczenie jednogenowe i podstawowe pojęcia genetyki )
  • Ewolucja życia (procesu ewolucji organizmów i źródła wiedzy o jej przebiegu)
  • Ekologia i ochrona środowiska (związki miedzy żywymi i nieożywionymi elementami ekosystemu; analiza oddziaływań antagonistycznych; struktura troficzna ekosystemu; obieg materii i przepływ energii przez ekosystem; sieci i łańcuchy pokarmowe)
  • Zagrożenia różnorodności biologicznej (istota różnorodności biologicznej; przykłady gospodarczego użytkowania ekosystemów; wpływ człowieka na różnorodność biologiczną; zasady ochrony różnorodności biologicznej)

 

Moduł ŻYCIE W EKOSYSTEMACH wyposażony jest w wystarczającą ilość potrzebnych dla całej klasy substancji i przyborów pozwalających na wielokrotne wykonywanie bezpiecznych doświadczeń i eksperymentów w zespołach uczniowskich (w klasie do 30 uczniów)

Zawiera także szczegółowe opisy doświadczeń pozwalające na przeprowadzenie z uczniami 15 sesji badawczych

(czas trwania jednej sesji: od 30 do 60 minut)

  

W związku z powyższym integralną część modułu ŻYCIE W EKOSYSTEMACH stanowi multimedialna baza wiedzyzawierająca materiały cyfrowe dla uczniów i nauczyciela:

- atrakcyjne symulacjeprzedstawiające zjawiska,

- multimedialne podręczniki ucznia w przystępny sposób tłumaczące analizowane podczas eksperymentów zjawiska,

- multimedialne karty pracy i obserwacji do eksperymentów,

- multimedialne ćwiczenia,

- testy sprawdzające zdobytą wiedzę,

- scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi, w których nauczyciele znajdą m.in.:

- informacje jak się przygotować;
- informacje jak wprowadzić uczniów w zagadnienia;
- opis materiałów potrzebnych do sesji (zarówno multimedia, jak i podręczniki oraz materiały z zestawu);
- szczegóły dotyczące tego, jak powinien wyglądać przebieg sesji (wraz z podpowiedziami dodatkowych działań dla uczniów z trudnościami);
- pracę domową dla uczniów.

 

    

 

Materiał interaktywny zawierający około 100 ekranów multimedialnych, świetnie nadaje się zarówno do pracy grupowej na tablicach interaktywnych, jak i indywidualnej na tabletach, smartfonach lub komputerach (systemy Windows, Android, iOS).

 

               

 

Moduł ŻYCIE W EKOSYSTEMACH zawiera pomoce do eksperymentów znajdujące się na liście pomocy wyposażenia pracowni przyrodniczych rekomendowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.

Zawartość modułu ŻYCIE W EKOSYSTEMACH:

WYKAZ ZAWARTOŚCI ZESTAWU :

l.p.

nazwa

ilość

1

- przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej

1

2

- scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi

1

3

- drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie

1

4

- dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczyciela

licencja szkolna, bezterminowa

5

- pojemnik z siatki do przechowywania motyli i innych owadów

1

6

- siatka do chwytania owadów

1

7

- zestaw 10 pojemników do obserwacji owadów z lupą

1

8

- opakowanie nasion ośmiu rodzajów roślin szybkorosnących

200

9

- nasiona słonecznika (waga 450 g)

1

10

- zestaw do obserwacji rozwoju podziemnej części rośliny

1

11

- gleba (poj. 2L)

2

12

- nawóz Osmocote (poj. 30 ml)

2

13

- cylinder miarowy skalowany (poj. 10 ml)

8

14

- pipety skalowane (poj. 3 ml)

24

15

- czerwony barwnik spożywczy (poj. 30 ml)

1

16

- knot/sznurek bawełniany (dł. 10 cm)

20

17

- kleszczyki (dł. 12 cm)

8

18

- drewniane klamry

18

19

- przezroczyste krążki

500

20

- siatka / czerpak akwariowy

8

21

- zestaw fotografii zwierząt

1

22

- zestaw fotografii roślin i zwierząt

1

23

- zestaw fotografii ptaków Malachite

8

24

- makaron "kolanka" (paczka)

1

25

- pojemnik (poj. 3,7 L )

8

26

- pojemniki plastikowe (poj. 230 ml)

17

27

- pojemniki  plastikowe (poj. 460 ml)

30

28

- tacki ze styropianu

8

29

- pojemnik z pokrywką (poj. 30 ml)

48

30

- miarka  (poj. 60 ml)

9

31

- plansza dydaktyczna "Metoda eksperymentu"

1

32

- duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne 50 x 60 x 30 cm)

1

 

Cechą wyróżniającą proponowane rozwiązanie spośród ofert wyposażenia pracowni szkolnej jest fakt, ze każdy moduł LaboLAB zawiera:

Strona korzysta z plików cookies i przetwarza dane osobowe w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.

Zamknij komunikat