Centrum Zaopatrzenia Szkół i Biur
CEZAS sp. z o.o.

tel./fax.: 17 860 00 89
tel.: 17 863 30 09

handel@cezasrzeszow.pl

CEZAS Rzeszów
35-205 Rzeszów, ul. Torowa 7

Koszyk 0.00 ZŁ
0

KLOCKI MATEMATYCZNE Z KARTAMI ZADAŃ

  • KLOCKI MATEMATYCZNE Z KARTAMI ZADAŃ
  • KLOCKI MATEMATYCZNE Z KARTAMI ZADAŃ - 2
  • KLOCKI MATEMATYCZNE Z KARTAMI ZADAŃ - 3
  • KLOCKI MATEMATYCZNE Z KARTAMI ZADAŃ - 4
  • KLOCKI MATEMATYCZNE Z KARTAMI ZADAŃ - 5
  • KLOCKI MATEMATYCZNE Z KARTAMI ZADAŃ
  • KLOCKI MATEMATYCZNE Z KARTAMI ZADAŃ - 2
  • KLOCKI MATEMATYCZNE Z KARTAMI ZADAŃ - 3
  • KLOCKI MATEMATYCZNE Z KARTAMI ZADAŃ - 4
  • KLOCKI MATEMATYCZNE Z KARTAMI ZADAŃ - 5
Cena brutto: 378.00 zł
Towar dostępny do 2 tygodni
Dodaj do koszyka

Zapytaj o produkt handel@cezasrzeszow.pl

tel./fax.: 17 860 00 89
tel.: 17 863 30 09

Wysyłka: Poczta Polska/Firma Kurierska/transport własny

Koszty: Poczta Polska wg tabeli opłat Poczty Polskiej

Kurier

do 20 kg - 22,00 zł/brutto* za pobraniem 28,00 zł/brutto
do 30 kg - 26,00 zł/brutto
* przesyłki niestandardowe (nieregularne kształty, bok powyżej 150 cm) nie są realizowane

Palety

wycena indywidualna przy zamówieniu

Transport własny

bezpłatny, ustalany indywidualnie, województwo podkarpackie i świętokrzyskie

Opis produktu

Klocki matematyczne z kartami zadań

Późniejszy okres przedszkolny to dla dzieci czas na wykonywanie milowych kroków w rozwoju umiejętności matematycznych. Prezentowany zestaw plansz matematycznych pozwala na nabywanie przez dziecko kolejnych umiejętności matematycznych w sposób naturalny i aktywny.  Jest on pomocny przy nauce liczenia abstrakcyjnego, porównywania liczebności zbiorów do 10 elementów oraz nauce dodawania i odejmowania w zakresie 1-10. Plansze ułożone są według stopnia trudności, co pozwala na bieżącą kontrolę postępów dziecka i ewentualne korygowanie błędów w jego liczeniu. Do plansz załączony został zestaw ekologicznych, drewnianych klocków, które pozwalają dziecku na aktywne uczestniczenie w procesie uczenia się, dzięki czemu jest on efektywniejszy i pełniejszy. Ćwiczenia zawarte w planszach pozwalają na wprowadzenie dzieciom w sposób płynny przejścia z liczenia konkretnego (za pomocą palców), w sposób pośredni (za pomocą kropek), aż do liczenia abstrakcyjnego (wyrażonego za pomocą cyfr). Zastosowanie drewnianych klocków, którymi dziecko może manipulować podczas rozwiązywania zadania, jednocześnie angażuje kilka stref aktywności dziecka (wzrok, dotyk, ruch), uatrakcyjniając jednocześnie proces przyswajania wiedzy.

W okresie przedszkolnym dzieci zaczynają rozumieć stałość liczebności zbioru oraz niezależność liczebności zbioru od kolejności liczenia czy ułożenia obiektów. Dzieci zaczynają także przykładać wagę do tego, by starannie policzyć wszystkie elementy zbioru, nie pomijając żadnego. Aby jednak dzieci w odpowiedni sposób nabywały umiejętności matematyczne należy tworzyć im jak najczęściej sytuacje edukacyjne, pozwalające na ćwiczenie nowych kompetencji.

Niezwykle ważne jest jednak kierowanie się przy tym podstawowymi zasadami pozwalającymi na nabywanie kompetencji matematycznych w sposób uporządkowany i trwały. Dziecięce liczenie powinno więc być wkomponowane w codzienne czynności poprzez manipulowanie różnorodnymi przedmiotami, przeliczanie oraz porównywanie ich ilości z pomocą nauczyciela. Dzięki maksymalizowaniu aktywności dziecka, nauczyciel może zachęcać je do liczenia w coraz szerszym zakresie, nie zapominając jednak o strefie najbliższego rozwoju - nie wymagając od dziecka umiejętności poza jego możliwościami.
    Nabywanie przez dziecko umiejętności liczenia abstrakcyjnego odbywa się etapami: od liczenia konkretnego trwałych obiektów poprzez zastępowanie obiektów palcami, następnie zastępowanie palców znakiem graficznym np. kropkami, aż do abstrakcyjnych znaków graficznych – cyfr, które pozwolą dziecku na zapisanie liczenia wykonanego w pamięci. Równolegle odbywać się powinno przejście od liczenia przez dziecko wszystkich elementów, poprzez doliczanie lub odliczanie tylko elementów dołożonych lub zabranych, aż do abstrakcyjnego wyliczenia ostatecznego wyniku wykonanego działania – dodawania lub odejmowania.
   


    Zestaw zawiera następujące karty z ćwiczeniami:

1. Przekształcanie liczenia konkretnego w pośrednie w zakresie 1-10

2. Przekształcanie liczenia pośredniego w abstrakcyjne w zakresie 1-10

3. Przekształcanie liczenia konkretnego w abstrakcyjne w zakresie 1 – 10 (z pominięciem etapu pośredniego)

4. Dodawanie na konkretach w zakresie 1-10

5. Dodawanie na konkretach w zakresie 1-10

6. Dodawanie pośrednie w zakresie 1-10

7. Dodawanie pośrednie w zakresie 1-10

8. Doliczanie w zakresie 1-10

9. Doliczanie w zakresie 1-10

10. Dodawanie w zakresie 1-10

11. Dodawanie w zakresie 1-10

12. Dodawanie w zakresie 1-10

13. Dodawanie w zakresie 1-10

14. Odejmowanie pośrednie w zakresie 1-10

15. Odejmowanie w zakresie 1-10

16. Odejmowanie w zakresie 1-10

17. Porównywanie na konkretach w zakresie 1-10

18. Porównywanie pośrednie w zakresie 1-10

19. Porównywanie abstrakcyjne w zakresie 1-10

20. Porównywanie abstrakcyjne w zakresie 1-10

21. Porównywanie liczebności zbiorów w zakresie 1-10 (dziecko liczy ilość elementów zbioru)

22. Porównywanie liczebności zbiorów w zakresie 1-10 (dziecko liczy ilość elementów zbioru) 

   Skład zestawu:

  • 62 klocki drewniane z cyframi i liczmanami (można dokupić zestaw klocków w cenie 65zł)
  • 22 zafoliowanych kart z zadaniami
  • Karty pracy
  • Opis merytoryczny
  • Teczka z rączką + płócienny worek na klocki

Strona korzysta z plików cookies i przetwarza dane osobowe w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.

Zamknij komunikat